Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.


    My Image
    My Image
    My Image
    My Image



    Pierścienie zaciskowe

    pierścienie zaciskowe


    Rozprężne pierścienie zaciskowe

    Pierścienie zaciskowe są najnowszymi rozwiązaniami w technologii osadzania

    Pierścienie zaciskowe, wykorzystując siłę tarcia, służą do mocowania wszystkich typów elementów przenoszenia mocy na wałkach, umożliwiając przenoszenie zarówno momentu obrotowego oraz nacisku osiowego. Precyzyjnie wykonany stożek wraz z elementem zaciskowym wytwarza ogromną siłę nacisku pomiędzy wałem a piastą zabezpieczając mocowanie sprzęgieł, kół pasowych, kół łańcuchowych, kół zębatych itp.. Naprężenia zarówno na wale jak i w piaście są zbliżone do mocowań na gorąco, a faktyczny nacisk jest bardzo łatwy do określenia, piasta może zostać w każdej chwili łatwo zdemontowana bez jej uszkodzenia i bez uszkodzenia wału. Do tej operacji, jak i do montażu, wymagany jest jedynie klucz dynamometryczny. Precyzyjne przeniesienie napędu bez poślizgu jest uzyskiwane przy użyciu standardowych pierścieni, bez potrzeby przygotowania ciasnych pasowań. Prosta konstrukcja umożliwia obniżenie kosztów, łącząc łatwość montażu i demontażu.

    Pierścienie zaciskowe są alternatywnym sposobem łączenia piasty z wałkiem do:

    - Otworów stożkowych
    - Hydraulicznych elementów zaciskowych
    - Dokładnie wykonanych otworów w piastach z precyzyjnym rowkiem pod wpust i wkrętem dociskowym
    - Mocowania wciskowego lub wtłaczanego
    - Spawania
    - Pierścienie zaciskowe oferują wiele zalet:

    Łatwość montażu – proste łączenie piasty z wałem, przy wykorzystaniu tylko klucza dynamometrycznego dla właściwego montażu
    Łatwość demontażu – wystarczy zwolnić śruby mocujące w niektórych modelach, w innych wymaga prostego demontażu poprzez dokręcenie śrub w otworach demontażowych
    Uproszczone wykonanie – owiercenie piast w toleracji H8, lub H11 w niektórych wielkościach
    Niskie koszty montażu – eliminuje kosztowną obróbkę wielowypustów, rowków wpustowych i wkrętów dociskowych
    Długa trwałość zmęczeniowa – brak rowków pod wpust zapobiega uszkodzeniom wynikającym ze zużycia połączenia wpustowego oraz powstawaniu karbów pod wpływem obciążeń skrętnych
    Nie wymaga dokładnego miejsca osadzenia – piasta może zostać osadzona w dowolnym miejscu na wałku i osadzona poprzez zaciśnięcie pierścienia aby przenosić wysokie obciążenia osiowe
    Przenoszenie wysokich momentów – większość modeli przeniesie moment obrotowy ekwiwalenty do wielkości momentu przenoszonego przez wał, a dla wyższych momentów pierścień zaciskowy może być użyty w połączeniu wał/piasta
    Małe średnice wałków – wyeliminowanie rowków pod wpust w małych średnicach wałków umożliwia zastosowanie w wielu aplikacjach
    Brak zużywania się – brak elementów ruchomych oznacza brak zużywania się. Pierścienie zaciskowe mogą być mocowane i zwalniane dowolną ilość razy bez zużywania się
    Brak obsługi – właściwie zamontowane, pierścienie zaciskowego nie wymagają obsługi. Właściwość samo zaciskania występująca w większości modeli zapewnia przeniesienie momentu nawet w wypadku poluzowania śrub mocujących pod wpływem drgań
    Właściwa praca – jednakowe rozłożenie tarcia blokującego zapewnia brak luzu i wysoką współosiowość
    Brak uszkodzeń wałów – pierścienie zaciskowe nie znaczą i nie pozostawiają uszkodzeń zapewniając łatwość montażu i demontażu komponentów
    Ustawianie napędu – nieograniczone ustawianie zmian kątowych podczas pozycjonowania pierścienia przy łatwym zaciskaniu i zwalnianiu pierścienia umożliwia łatwe ustawienie napędu
    Zabezpieczenie przed przeciążeniem – jeżeli założony moment zostanie przekroczony, nastąpi poślizg pierścienia zapewniając bezpieczeństwo elementów napędu
    Odporność na zanieczyszczenia – przy pełnym osadzeniu powierzchnie osadzenia są ściśle połączone ze sobą i uniemożliwiają przedostawaniu się brudu i wilgoci
    Połączenia szczelne – pierścień zaciskowy serii RCK 50 może być stosowany jako uszczelnienie gazoszczelne zapobiegające przedostawaniu się płynów oraz gazów

    My Image
    My Image
    My Image
    My Image

    My Image
    My Image
    My Image
    My Image

    My Image
    My Image
    My Image
    My Image