Ogranicznik momentu jest sprzęgłem służącym do zabezpieczenia w momencie wystąpienia nagłego przeciążenia w momencie gwałtownego wzrostu obciążenia, przeciążenia lub zablokowania maszyny poprzez uślizg. W momencie usunięcia, ustąpienia przyczyny zadziałania sprzęgła następuje samozasprzęglenie ogranicznika i nie ma wymogi zastosowania specjalnych narzędzi. Moment jest przenoszony poprzez powierzchnie cierne dociskane przez nastawną za pomocą prostej nakrętki sprężynę. Ogranicznik momentu jest przystosowany do praccy z kołami zębatymi, kołami pasowymi lub kołnierzami talerzowymi zamocowanymi pomiędzy tarczami ciernymi. Nie jest to nowy produkt, ponieważ już w 1949 roku Cross+Morse wykonał pierwszy ogranicznik momentu wykorzystujący ten mechanizm zabezpieczający napęd. Na bazie doświadczeń posiadamy serię ograniczników w 7 rozmiarach, wśród których modele 200M do 700M są najbardziej popularne. W celu poszerzenia gamy oferowanych ograniczników zostało dodanych 6 nowych rozmiarów od M30 do M280, charakteryzujących się przenoszeniem wysokich momentów i zwartą zabudową do stosowania w układach o ograniczonym miejscu zabudowy. Wiele tysięcy ograniczników zostało zastosowane w napędach przenośników, czy maszynach rolniczych.
Ogranicznik momentu może zostać wykonany do zastosowania w połączeniu wał-wał. W takim wypadku składa się ze standardowego ogranicznika i koła zębatego połączonego do specjalnie wykonanej piasty sprzęgła przez dwurzędowy łąńcuch rolkowy Wykonanie to jest dostępne w 11 wielkościach standardowych, które są łatwe i proste w montażu i zapewniają pełną ochronę napędu i napędzanej maszyny.
Zakres ustawnego momentu rozsprzęglania w modelach 200M – 700M wynosi od 3 do 1540 Nm
Zakres średnic wałków do 64 mm
Zakres ustawnego momentu rozsprzęglania w modelach M30 – M280 wynosi od 1,5 do 10000 Nm
Zakres średnic wałków do 120 mm